Studier

Idag har studierna gått lite bättre. Åkte unte på stryk iallafall. Idag körde vi grammatik hela morgonen och det blev verkligen min chans att få glänsa lite. Jämfört med tyska är koreas grammatik en barnlek. De har mycket enkla regler och ordningar. Hittills har det dykt upp ett undantag på grund av att det är omöjligt att uttala verbet om man böjer det som man "borde".

Får dock fortfarande skäll för att jag itne har en bok. Egentligen borde det vara jag som skäller ut dem för att de inte köpt in tillräckligt med böcker för oss studenter att köpa. Menar, jag har rest runt och letat efter de där jädrans böckerna men ja, ska till Seoul nu i helgen BARA för att bokleta på de största bokhandlarna. . . .

Kursen har under denna veckas tid gått igenom mer eller mindre allt som vi täckte på en hel termin med undervisningen på Ajou. Dock var det också en klass med 30 pers istället för som nu med 8 st. Och då 2 h i veckan istället för de nu 4 h om dagen. Mitt huvud är dock så fullt att jag vet inte om det ryms mycket mer att lära mig snart. SNART så öppnar det sig kanske en helt ny värld där jag plötslig HÖR vad det är folk säger på stan.. =)

Aja, hoppas ni har det fint hemma i Sverige, här har det blivit 9 grader nu och solen skiner tappert.

kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0