Japan och ord

Så resan till Japan är bokad, reser på lördag. Hade ett intressant samtalsämne igår på lektionen, illegal immigration, min ståndpunkt står kvar: Människor bör få resa vart de vill, människor som flyr från krig eller fattigdom för en bättre framtid måste ha samma rättigheter. Varför har jag fler rättigheter för jag föddas på rätt sida av en påhittad linje? Jag hoppas att om 100 år när barnen har historiakunskap kommer någon fråga: men varför fick man inte röra sig över de där märkliga linjerna? De gränser som vi sätter upp mot människor som vi inte vill ha in. I Sverige föds nu allt färre och färre människor per kvinna. Utan Immigration kan våra gamla goda 40-talister gnälla hur mycket de vill, finns inga skattepengar till dem iallafall.

Bokat och betalt : Japan, vad ska vi göra, nja, allt är ännu väldigt löst planerat (mkt olikt mig) Vi flyger på lördagen till Tokyo och lördagen efter hem från Osaka. Där emellan besöker vi Kyoto. Saker jag hoppats på att göra:
   - Sova i ett rör
   - Se sumobrottning
   - Besöka någon buddistisk park

Inte så stora krav, men i övrigt njuta av upplevelsen. Vänta er fina bilder då min finkamera så ut och skåda världen. Tyvärr meddela att trots Marias fina kommentar är bilder från GeoungJu tagna med gamla trogna bettan. Bara LG-bilderna är med den nya kameran och jag har ännu ej lärt mig alla funkationer (vet pinsamt) men iallafall.

Denna är med tagen med min nya kamera

Så, bilder säger mer än tusen ord, men bilder av ord, hur mycket säger dem? Det visar kanske rätt tydligt vad jag gör under lektionerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0